www.zilverkist.nl
Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die zilverkist.nl verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met zilverkist.nl, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen, op alle aan zilverkist.nl gerelateerde domeinen.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of zilverkist.nl klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je zilverkist.nl bestelgeschiedenis of surfgedrag.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met zilverkist.nl
We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en bepaalde gegevens invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice.
In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Zo krijgen we jouw naam- en adresgegevens wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt. Daarnaast kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, bijvoorbeeld wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.
De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten.
Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is
Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen wij van diegene jouw naam- en adresgegevens. Die gegevens heeft zioverkist.nl nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.
Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten.
Als je dat tijdens het plaatsen van een bestelling aangeeft, bewaren we je betaalkaartgegevens. Op deze manier kun je bij je volgende bestelling direct dezelfde betaalkaart gebruiken zonder alle gegevens opnieuw in te voeren. De opgeslagen betaalkaartgegevens kun je bekijken en verwijderen in je account. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale artikelen en abonnementen die je hebt afgesloten.
Als je je geboortedatum hebt opgegeven slaan we dit op om je op je verjaardag een verrassing te kunnen sturen.
Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele gekoppelde bol.com apps, taalvoorkeur en je e-mail- en personalisatievoorkeuren.
Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.
Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kan 24/7 contact opnemen met de klantenservice. Je kunt een email sturen naar info@zilverkist.nl Je email in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice schrijft . Daardoor kunnen we je meteen helpen.
We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren.
Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Twitter of Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard.
Ook kan de klantenservice de (aankoop)gegevens in jouw account gebruiken om je te belonen met een extraatje nadat je met ons contact hebt opgenomen. Hiermee willen we onze waardering voor jou als klant laten zien.
Gegevens voor een optimale winkelbeleving
Allereerst zorgen we dat onze website goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan zilverkist.nl jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.
We zorgen er ook voor dat zilverkist.nl zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij zilverkist. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Als je hierover meer wilt weten en je voorkeur wilt aanpassen verwijzen we je naar je account.
Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer je op zilverkist een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen.
Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij zilverkist.nl
Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in je favoriete fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.
Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen en passen wij de winkel aan, aan jouw voorkeuren. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen of categorieën te bekijken in onze winkel. Dus het boek dat je net hebt gekocht, geven we dan níet als leestip. Of de inhoud waarin je minder geïnteresseerd bent, tonen we dan onderaan de website. Ook kunnen we je op basis van deze gegevens per e-mail en op de website een abonnement aanbieden dat past bij je voorkeuren of je herinneren aan een kortingsactie die mogelijk relevant voor je is. Tevens geven wij je op onze website aanbevelingen welke producten je opnieuw nodig zou kunnen hebben op basis van wat je eerder hebt gekocht,
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om jouw leven makkelijker en onze winkel beter te maken. Je vindt sneller wat je zoekt en wordt niet gestoord met artikelen en categorieën die niet relevant voor je zijn. Als je gepersonaliseerde aanbevelingen niet op prijs stelt, kun je ze uitzetten in je account
Zelf ingestelde voorkeuren
Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf aanpassen of uitzetten.
Bij artikelen die niet leverbaar zijn kan je aangeven dat je een bericht wilt ontvangen zodra het artikel weer leverbaar is. Als het artikel weer leverbaar is, sturen we je dan eenmalig een e-mail of pushnotificatie. We verwijderen je inschrijving nadat we je het bericht hebben gestuurd, of, als dat eerder is, na 2 jaar.
Gegevens voor marketing
Gepersonaliseerde berichten
Via e-mail en pushnotificatie
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je pushnotificaties met) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden.
Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen zoals de dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden om op deze manier de inhoud van deze berichten interessanter voor je te maken. Als je dit soort informatie liever niet ontvangt, kun je je meteen afmelden voor deze e-mails in je account.